Uitvaartboeketten in coronatijd – wat is er mogelijk?


Bloemen brengen een boodschap op een unieke manier over. In goede, maar ook in verdrietige situaties zoals bij een uitvaart. Ze helpen om op een persoonlijke wijze afscheid te nemen, een laatste eer te bewijzen of om de vriendschap te tonen. Bloemen bieden troost en een blijk van medeleven aan de nabestaanden. Onmisbaar bij een persoonlijk afscheid!

U zult ongetwijfeld hebben gehoord dat afscheidsdiensten momenteel anders verlopen. Niet verrassend, want in deze tijd gelden er voor elke sector strikte regels. Zo ook voor uitvaarten. Het aantal genodigden bij een afscheidsdienst is wederom beperkt tot een maximum van 30 personen. Hierdoor kan niet iedereen bij een afscheid aanwezig zijn en blijven de genodigden vaak beperkt tot de naaste familie. Hierdoor is het voor vrienden, kennissen en collega’s soms moeilijk om hun steun en medeleven te betuigen aan de nabestaanden.

Toch zijn er zeker wel mogelijkheden om, bijvoorbeeld met behulp van bloemen, medeleven te betuigen en de nabestaanden een hart onder de riem te steken. Ook als het niet mogelijk is om zelf bij het afscheid aanwezig te zijn. We zetten hieronder een aantal voorbeelden op een rij:

    • Een erehaag met bloemen

      Bij een groter aantal uitvaarten zien we nu dat vrienden en familie zich, uiteraard op gepaste afstand, langs de route of buiten het uitvaartcentrum in een erehaag verzamelen met een bloem in de hand. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lievelingsbloem van de overledene.

  • Een bloemencondoleance  
     
    Betrokkenen die een rouwkaart ontvangen, maar helaas niet bij het afscheid aanwezig kunnen zijn, kunnen een persoonlijke boodschap schrijven op een kaartje bij een bloem. De bloemen worden op lege plekken in de aula van het uitvaartcentrum gelegd. Op deze manier vertegenwoordigen de bloemen de mensen die niet bij het afscheid kunnen zijn. De familie kan de bloemen en kaartjes na afloop meenemen als steun.


  •    

  • Drive through condoleance

    Het aantal drive through condoleances is de afgelopen periode flink toegenomen. Zo kunnen ook belangstellenden die niet bij de uitvaart kunnen of mogen zijn afscheid nemen van de overledene. Bij sommige drive throughs wordt er gevraagd om een bloem mee te nemen die tijdens uitvaart de ruimte rondom de kist kan vullen.

  • Een bloemstuk voor de afscheidsdienst
     
    Via de uitvaartverzorger is het vaak mogelijk om een bloemstuk te laten bezorgen voor de afscheidsdienst. Dit bloemstuk kan geplaatst worden bij de kist. Zo voelt de familie toch het medeleven van de mensen die hen normaliter zouden omringen. Het is zelfs mogelijk om iets persoonlijks aan het bloemstuk toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan een foto van een herinnering of een voorwerp dat je aan de overleden dierbare doet denken.

        


De (uitvaart)verzekering en bloemen

Het is mogelijk om bij uitkering van een uitvaartverzekering het vrij besteedbare bedrag van de uitvaartverzekering te gebruiken voor een prachtig bloemstuk. Zo is het mogelijk om als nabestaande het afscheid van een dierbare mét bloemen toch iets persoonlijker maken.

Bij Euroflower Schoorl kunt u uiteraard terecht voor rouwbloemwerk dat past bij uw overleden dierbare. Komt u in deze tijd liever niet naar de winkel? Dan kunt u uiteraard ook telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen. Kijk op de website voor actuele informatie: https://euroflowerschoorl.nl/.

x

Wat kunt u van ons verwachten aan maatregelen om de verspreiding van het virus te voorkomen:

Wij zullen ten alle tijde de adviezen van de Overheid en RIVM volgen.

De winkel is op dit moment geopend (16-3-2020) en we zullen ons uiterste best doen om jullie bloemenwensen- en groeten uit te blijven voeren zolang dit geen problemen geeft voor de volksgezondheid algemeen en op de eerste plaats voor onze medewerkers en klanten. 

Wij vragen u om even buiten te wachten als er al meerdere mensen in de winkel aanwezig zijn.

Laten we met gepaste afstand van elkaar elkaar te woord staan en contant geld graag in een bakje leggen.
De pinautomaat wordt na iedere klant gereinigd. 

Uiteraard bezorgen we de bloemen en planten zoals u dit van ons gewend bent.
Wij zijn telefonisch of per email bereikbaar. Betalingen kunnen via factuur, overschrijving of betaallink plaatsvinden. 

Belangrijk in onzekere tijden dat we ons gezonde verstand blijven gebruiken en niet in paniek raken! 

Mocht u vragen of opmerkingen hebben laat ons dat weten!

Wij wensen iedereen veel wijsheid, gezondheid, liefde en vooral ook goede moed!

 

Euroflower Schoorl respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij willen de klant/bezoeker daarover goed informeren.

Op deze pagina laten we u weten welke gegevens er worden verzameld als u onze website gebruikt en een bestelling bij ons plaatst, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren.

Deze privacyverklaring is van toepassing op de diensten van Euroflower Schoorl

Door onze cookies te accepteren verklaart u ook akkoord te gaan met de gepubliceerde privacyverklaring.

Doeleinden

We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in deze privacyverklaring tenzij wij van tevoren uw toestemming hiervoor hebben gevraagd en hebben verkregen.

Gebruik van onze diensten

Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen wij u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op/in een eigen beveiligde server/cloud van Euroflower Schoorl dan wel op/in die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Gegevens

Om te kunnen communiceren over de bestelling die u bij ons plaatst vragen wij u om de volgende gegevens: naam, adres, postcode, woonplaats en land, telefoonnummer, email adres.

Communicatie

Wanneer u een e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat wij die berichten bewaren als deze betrekking hebben op de geplaatste bestelling. Zodra deze gegevens niet meer nodig zijn voor de bestelling en deze gegevens geen betrekking hebben op de facturatie, dan worden deze berichten zo spoedig mogelijk verwijderd. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Euroflower Schoorl of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Cookies

Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen.

Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestanden die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van Euroflower Schoorl of die van een derde partij.

Cookies uitzetten

De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.

Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Derden

De informatie wordt niet met derden gedeeld, tenzij dit voor specifieke verwerking noodzakelijk is. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

In geval van een bestelling buiten ons verzorgingsgebied worden uw bestelgegevens alleen gedeeld met onze aangesloten partners, die noodzakelijk zijn voor de uitlevering van uw bestelling (ingeval van een order buiten ons eigen verzorgingsgebied betreft dit een gelieerde verzendorganisatie en de in het desbetreffende verzorgingsgebied gelieerde uitleverende bloemist).

Veranderingen

Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Indien er wijzigingen in de privacyverklaring hebben plaatsgevonden, houden wij u daar onmiddellijk van op de hoogte.

De rechten van de klant/bezoeker

Wij bieden alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die aan ons is verstrekt. Indien u hiervan gebruik wilt maken, zie onderaan de pagina onze contactgegevens. Wij reageren binnen 7 werkdagen op uw verzoek.

Aanpassen/uitschrijven communicatie

Als u uw gegevens aan wilt passen of uw gegevens uit onze bestanden wilt laten verwijderen, kunt u contact met ons op nemen. Zie recht boven in het menu voor onze contactgegevens.

Wij reageren binnen 7 werkdagen op uw verzoek.

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacyverklaring voldoen. Als u vragen of opmerkingen heeft over deze privacyverklaring kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen u binnen 7 werkdagen van een reactie voorzien.

Euroflower Schoorl
Heereweg 4
1871 EH Schoorl

072-5091920

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 11 oktober 2018.

U kunt ons nu ook vinden op Facebook. Wilt u iets met ons delen, laten weten dat iets goed ging of helaas toch een klacht.

We zijn hard aan het werk om u de mogelijkheid te geven reviews te plaatsen. Op dit moment is het nog niet mogelijk via een reviewsite uw beoordeling te plaatsen maar kunt u ons en de rest van de wereld via Facebook laten weten wat u van onze diensten en producten vind. Wij zijn een lerende organisatie en stellen uw mening dan ook zeer op prijs.

Aan de linkerzijde van onze website ziet u een tabblad FACEBOOK. Als u op dit tabblad klikt ziet u een samenvatting van onze Facebookpagina met onze laatste posts. U kunt hier direct onze pagina 'leuk vinden' (wel eerst aanmelden met uw Facebookaccount) of via de naam direct doorgaan naar onze pagina op Facebook.com.



 

 






 

 

Openingstijden

Maandag  08:00-18:00
Dinsdag 08:00-18:00
Woensdag  08:00-18:00
Donderdag  08:00-18:00
Vrijdag 08:00-18:00
Zaterdag 08:00-17:00
Zondag 10:00-17:00

Bezorginformatie

  • Wij bezorgen dagelijks in de regio Bergen (NH), Castricum en directe omgeving.
  • Bestellingen buiten onze regio worden bezorgd door de bloemisten van FloraNL.
  • Vandaag besteld voor 14:00 uur is vandaag geleverd! (zon- en feestdagen uitgesloten) Zaterdag tot 12u.
  • Bezorgtijdstip kan niet worden gegarandeerd.

Extra informatie

  • Bloemen zijn een natuurproduct.
  • De geleverde boeketten kunnen afwijken.
  • Wij geven 7 dagen vaasgarantie!
  • Prijzen inclusief btw en exclusief € 4.50 bezorgkosten voor bestellingen in Schoorl.
  • Op speciale dagen bezorgen wij ook op zondag
  • Wijzigingen en kennelijke (druk)fouten voorbehouden.

Winkel Schoorl...

...Hier vindt u ons...

...Kom eens gezellig langs